پویش وب

09373402124

ثبت سفارش و مشاوره

شنبه - پنجشنبه

8صبح الی16 بعدازظهر

اینستاگرام مارکتینگ یا  بازاریابی اینستاگرام  چیست؟

 در حالی که بازاریابی سنتی حول پیدا کردن راه های درست برای دستیابی  مخاطب به هدف برای فروش یک محصول یا خدمات می گردد، «بازاریابی اینستاگرام» شما را مستقیما به مشتری ایده آل خود از طریق پلت فرم رسانه های اجتماعی هدف بسیار تعریف شدهای است.

 در این مقاله،شما را به تمام دلایلی که  باید در اینستاگرام باشید، راهنمایی می‌کنیم.

 به علاوه، چند نکته مفید در مورد ایجاد استراتژی اینستاگرام، تعیین اهداف و  ارائه نتایج ارائه دهید

اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام ( Instagram) یک سرویس شبکه اجتماعی برای اشتراک گذاری عکس و ویدئو است که برای تلفن‌های هوشمند ایجاد شده است. از زمان آغاز فعالیت این سکو در سال ۲۰۱۰، محبوبیت آن به ویژه در میان سال های هزار سال افزایش یافته است.

Instagram به کاربران اجازه می دهد تا عکس ها و فیلم ها در نمایه خود را آپلود و آنها را با گزینه های مختلف ویرایش کنند.

اینستاگرام میزبان ده‌ها فیلتر اصلی است که کاربران می‌توانند به عکس‌هایشان اضافه کنند. این فیلترهای از پیش تنظیم شده تغییرات مختلفی را در عکس ایجاد می کنند، از جمله افزودن نور، به تصویر یک لحن گرم یا سرد، افزایش یا کاهش اشباع و بسیار بیشتر.

علاوه بر این، کاربران می توانند تصاویر را به طور مستقیم در پلت فرم ویرایش کنند، در مقابل استفاده از ویرایشگر عکس شخص ثالث. اگر یک فیلتر مشخص را نمی‌پسندند، می‌توانند از ویژگی ویرایش اینستاگرام برای تغییر تکی کنتراست، روشنایی، ساختار، گرما، اشباع، تیزی و غیره استفاده کنند

بازاریابی اینستاگرام چیست؟

بازاریابی اینستاگرام روشی است که مارک‌ها از اینستاگرام برای ارتباط با مخاطبان هدف خود و بازاریابی ارائه‌هایشان استفاده می‌کنند. این روش به عنوان یک روش جذاب برای مارک‌ها جهت نشان دادن فرهنگ 

خود، استخدام کارکنان جدید، ارتباط با مشتریان و نشان دادن محصولات به صورت کاملا متفاوت مورد

 استفاده قرار می‌گیرد.

همانند فیسبوک و توییتر، هر کسی که یک حساب اینستاگرام ایجاد می‌کند، یک نمایه و یک فیلد خبری دارد. کاربران می توانند با دنبال کردن ، پیام های خصوصی و نظر دادن یا دوست داشتن عکس ها یا فیلم ها با یکدیگر  تعامل داشته باشند. فیلترهای درون برنامه و گزینه های ویرایش در اینستاگرام این برنامه را منحصر به فرد می کند زیرا این اولین برنامه ای بود که در این زمینه ویرایش درون برنامه ای ارائه می دهد.

نحوه استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار

Instagram به کاربران اجازه می دهد تا عکس ها و فیلم ها را در نمایه خود اپلود و آنها را با گزینه های مختلف ویرایش کنند. اینستاگرام میزبان ده‌ها فیلتر اصلی است که کاربران می‌توانند به عکس‌هایشان اضافه کنند.

این فیلترهای از پیش تنظیم شده تغییرات مختلفی را در عکس ایجاد می کنند، از جمله افزودن نور، به تصویر یک لحن گرم یا سرد، افزایش یا کاهش اشباع و بسیار بیشتر. علاوه بر این، کاربران می توانند تصاویر را به طور مستقیم در پلت فرم ویرایش کنند، در مقابل استفاده از ویرایشگر عکس شخص ثالث. اگر یک فیلتر مشخص را نمی‌پسندند، می‌توانند از ویژگی ویرایش اینستاگرام برای تغییر تکی کنتراست، روشنایی، ساختار، گرما، اشباع، تیزی و غیره استفاده کنند

چگونه حساب کاربری خود را به صورت رایگان در اینستاگرام تبلیغ می کنید؟

در اینجا تعدادی از راه ها وجود دارد.

1. در صفحه کاوش (“Explore”) برجسته شوید.

کاربران هنگام مرور صفحه کاوش، محتوای جدیدی را کشف می‌کنند و حساب‌های جدید را دنبال می‌کنند، فیلدی که الگوریتم اینستاگرام در زمان واقعی آن را مدیریت و به‌روزرسانی می‌کند. اینجاست که پست‌هایی را پیدا می‌کنید که شبیه پست‌هایی هستند که منتشر می‌کنید یا آن‌هایی که دنبال می‌کنید. برای برجسته شدن در صفحه کاوش، همیشه باید یک برچسب مکان داشته باشید.

این همچنین شانس نمایش محتوای شما را هنگامی که کاربران مکان عمومی شما را جستجو می کنند افزایش می دهد. در مرحله بعد، تمام هشتگ های محبوب یا مرتبط مرتبط با محتوای خود را استفاده کنید. در آخر، با واکنش یا پاسخ دادن به نظرات مخاطبان خود، با آنها در تعامل باشید یا می‌توانید در پست‌های دیگران نظر بگذارید تا میزان تعامل خود را با برنامه افزایش دهید.

2. برندها / حساب های معروف را در استوری های خود تگ کنید.

احتمال زیادی وجود دارد که استوری شما توسط حساب‌های معروف بازنشر شود، زیرا محتوای تولید شده توسط کاربر باعث می‌شود یک

واقعی‌تر به نظر برسد. بنابراین این مرحله کوچک اما اغلب ارزشمند را نادیده نگیرید تا به صورت رایگان در معرض دید وسیع تری قرار بگیرید! اگر بودجه دارید، می توانید این استراتژی های بازاریابی را نیز تنظیم کنید تا زودتر به نتایج دلخواه خود برسید.

1. اینفلوئنسر مارکتینگ.

شما نباید اینفلوئنسر مارکتینگ را از دست بدهید، زیرا امروزه اینفلوئنسرها این ظرفیت را دارند که در مورد خرید مردم تصمیم گیری کنند. با استفاده از محتوای خلاقانه و بسیار اصیل، اینفلوئنسرها تا حد زیادی در دسترس، جذاب، و تایید کنندگان معتبر انواع محصولات و خدمات شده اند.

برای انجام این کار، شما باید یک اینفلوئنسر پیدا کنید که صدا، داستان یا سبکش با خودتان مطابقت داشته باشد. سپس می‌توانید با پرداخت مبلغ مشخصی در هر پست، از محتوای موجود در فید آنها حمایت مالی کنید یا می‌توانید کالاها یا هدایای ویژه‌ای را برای آنها بفرستید تا هنگام ساخت محتوای خود از آنها استفاده کنند. در عوض، آن‌ها حساب شما را تگ می‌کنند، از هشتگ رسمی شما استفاده می‌کنند و در مورد شما با هزاران، گاهی حتی میلیون‌ها فالوور خود صحبت می‌کنند.

2. یک جایزه یا مسابقه برگزار کنید.

راه دیگری برای تقویت حضور آنلاین خود از طریق مسابقات، تبلیغات و هدایا است. شما می توانید مکانیک خود را ابداع کنید، اما ساده ترین راه برای اجرای یک مسابقه این است که از کاربران بخواهید شما را دنبال کنند و به تعداد دوستان خود را در نظرات تگ کنید تا شانس برنده شدن یک جایزه خاص را داشته باشید.

سپس یک برنده یا برندگان خوش شانس به صورت تصادفی انتخاب می شوند و کاربران حتی می توانند روند انتخاب برنده را در لایو اینستاگرام خود تماشا کنند. یا می توانید از طریق کوپن ها یا کدهای تبلیغاتی تخفیف بدهید!

هر دو تکنیک رایگان و پولی را با هم ترکیب کنید

هیچ فرمول «یک اندازه متناسب با همه» برای بازاریابی اینستاگرام وجود ندارد. درک کنید که برند شما به چه چیزی نیاز دارد و تکنیک های رایگان و پولی را برای به حداکثر رساندن دسترسی خود کشف کنید!

سطوح بالای تعامل اینستاگرام

بیش از 60 درصد از کاربران اینستاگرام هر روز وارد سیستم می شوند. آیا میدانید چه معنایی میدهد؟ مشتریان شما می‌توانند از اینستاگرام برای ارتباط با شما یا صحبت در مورد کسب‌وکارتان استفاده کنند بدون اینکه شما حتی در مورد آن بدانید! در واقع 75 درصد از کاربران اینستاگرام پس از دیدن یک پست کاری اقدام می کنند.

به این معنی که آنها ممکن است محصول را جستجو کنند، به یک دوست در مورد آن بگویند یا حتی محصول یا خدمات شما را بخرند. اگر اخیراً  اینستاگرام خود را مرور کرده‌اید، می‌خواهم شرط ببندم که حداقل یک پست از یک غذای خوش طعم را از رستورانی مد روز که به تازگی در خیابان باز شده، دیده‌اید.

در واقع، شما احتمالاً بیشتر از یک پست مشابه آن را دیده اید. این یک واقعیت است ،مردم دوست دارند بهترین زندگی خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارند. یادم نیست آخرین باری که در میان وعده بودم که کسی یک لقمه از غذای خود را قبل از اینکه گوشی خود را برای عکس گرفتن بیرون آورد، خورد.

اگر در یک رستوران مجلل، مد روز یا بوتیک شیک کار می کنید، احتمالاً پیشنهاد شما قبلاً موضوع پست اینستاگرام مشتری بوده است! با تعامل با مشتریانی که شما را تگ کرده اند فرصت های بیشتری برای تعامل پیدا کنید و فراموش نکنید که افراد را در پست های اینستاگرام که به اشتراک می گذارید نیز تگ کنید.

اینها فرصت های بسیار خوبی برای تعامل با مشتریان شما هستند، اما اگر در پلتفرمی که در آن اتفاق می افتد نباشید، ممکن است از بین بروند.

تبلیغات در اینستاگرام

از آنجایی که اینستاگرام بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارد، جای تعجب نیست که چرا مردم از فرصت تبلیغاتی این پلتفرم استفاده می کنند.آیا می دانستید که 2.2 درصد از کاربران اینستاگرام با یک تبلیغ ارتباط برقرار می کنند.

این در صدر تمام شبکه های رسانه های اجتماعی است و فیس بوک با 0.22 درصد در رتبه دوم قرار دارد. علاوه بر این، تا سال 2020، بیش از 4.5 میلیارد دلار درآمد تبلیغات موبایل تنها توسط اینستاگرام ایجاد خواهد شد. سایر شبکه‌های اجتماعی حتی به این موضوع هم نزدیک نیستند.چه یک کسب و کار کوچک یا یک شرکت بزرگ، یادگیری نحوه تبلیغات در اینستاگرام زمانی که در تلاش برای گسترش مخاطبان خود هستید مفید نخواهد بود.

اینستاگرام مارکتینگ
بازاریابی اینستاگرام

اینستاگرام از طریق هشتگ به مخاطبان جدید می رسد

اینستاگرام دسترسی به مخاطبان جدید را بسیار آسان می کند. هنگامی که یک هشتگ را در پست خود قرار می دهید، پیوندی ایجاد می کند که به هر پستی که با آن هشتگ به اشتراک گذاشته شده است منتهی می شود.

به همین دلیل است که استفاده از هشتگ ها برای افزایش بازگشت سرمایه برای پلتفرم ضروری است. نیازی نیست زیاده روی کنید (بین 5 تا 10 هشتگ در یک پست مشخص شده یک قانون کلی خوب است)، اما استفاده از هشتگ های محبوب و مرتبط باعث می شود نام تجاری شما راحت تر کشف شود

برگرفته و ترجمه شده از مقاله:  :What is Instagram Marketing

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *