پویش وب

09373402124

ثبت سفارش و مشاوره

شنبه - پنجشنبه

8صبح الی16 بعدازظهر

بهترین روش استفاده از Chat GPT

چگونه از ChatGPT در راه های موثر برای حرفه خود استفاده کنید؟

 

روش استفاده از Chat GPT
روش استفاده از Chat GPT

 

ChatGPT در پنج روز اول راه اندازی در دسامبر 2022، اولین میلیون کاربر خود را به دست آورد.

 ChatGPT چیست؟ به زبان ساده، این یک سیستم هوش مصنوعی باز (AI) است که توسط آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی OpenAI برای تقویت توانایی های مکالمه سیستم های هوش مصنوعی توسعه یافته است. به صراحت برای استفاده در انواع مختلف چت ربات ها و دستیارهای دیجیتال طراحی شده است.

این محصول هوش مصنوعی برای درک زبان ما و پاسخگویی به آن زبان طراحی شده است و باعث می شود که بتواند با کاربران مکالمه کند. با توجه به محبوبیت آن، برای توسعه‌دهندگان مشتاق مفید است که بدانند چگونه از ChatGPT استفاده کنند تا بتوانند خود را کارآمدتر کنند و شغلی پرسود در زمینه رو به رشد هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (ML) پیدا کنند.

نحوه استفاده از ChatGPT

 

ChatGPT، یک ربات چت هوش مصنوعی، می تواند به انواع سوالات کاربران پاسخ دهد. با استفاده از ترکیبی از ML و مداخله انسانی، ChatGPT برای شرکت در مکالمات با استفاده از روشی به نام یادگیری تقویتی از بازخورد انسانی (RLHF) آموزش دیده است. برای استفاده از ChatGPT، توسعه دهندگان ابتدا باید برای یک کلید OpenAI API ثبت نام کنند، که به آنها اجازه می دهد به مدل دسترسی داشته باشند و از آن برای برنامه های خود استفاده کنند.

راهنمای گام به گام نصب و راه اندازی ChatGPT 

 

از وب سایت OpenAI دیدن کنید و یک حساب کاربری ایجاد کنید
سپس صفحه کلیدهای API را برای ایجاد یک کلید API جدید مرور کنید
برای دسترسی به مدل ChatGPT در صورت نیاز، کلید API را با خیال راحت کپی و ذخیره کنید
اگر از زبان پایتون برای کدنویسی استفاده می کنید، باید بسته OpenAI Python را نصب کنید تا از کد پایتون به مدل ChatGPT دسترسی پیدا کنید.

بسته را می توان با استفاده از خط فرمان زیر نصب کرد: “pip install openai” پس از نصب بسته OpenAI، به مدل ChatGPT دسترسی پیدا کنید تا پاسخی برای هر درخواست زبان طبیعی ارائه کنید

ChatGPT: مزایا و معایب

مدل زبان پیشرفته ChatGPT می‌تواند متن و کد فوق‌العاده قدرتمندی تولید کند و در یافتن پاسخ سوالات سخت و توضیح آن‌ها به روشی منطقی کار بسیار خوبی انجام دهد. و اکنون که ایده ای در مورد نحوه استفاده از ChatGPT دارید، بیایید به سراغ بررسی مزایا و معایب این فناوری برویم.

 

مزایا:


1- ChatGPT تسلط کامل بر هر دو زبان کدنویسی و نوشتاری را نشان می دهد.
2-این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی قادر به نوشتن برهان های ریاضی و همچنین حل مسائل کدگذاری است.
گفتگو با هوش مصنوعی به روشی طبیعی آسان است.
این رایگان و آسان برای استفاده است.
3- می توان از آن به عنوان دستیار هوش مصنوعی برای تسریع در تولید محتوا یا حتی توسعه نرم افزار استفاده کرد.
معایب:


1- موتورهای جستجو با نمایش مقالات و اخبار با پشتوانه منابع معتبر به سوالات کاربران پاسخ می دهند. این را نمی توان در مورد ChatGPT گفت زیرا پاسخ های ارائه شده توسط ربات چت شامل منبع اطلاعات یا هیچ نقل قولی نمی شود.
2- متخصصان و متخصصان خلاق با جدیدترین ابزار هوش مصنوعی در مضیقه هستند. در حالی که آنها کار اصلی را ارائه می دهند، هر کسی می تواند از ChatGPT برای نوشتن مقاله، حل مسائل ریاضی و مرور کد بدون تلاش زیاد استفاده کند.


3- در تلاش برای ایجاد محتوای دقیق، ChatGPT با استفاده بیش از حد از عبارات خاص و پرمخاطب بودن منجر به پرحرفی می شود.
پاسخ یکسان به بیش از یک کاربر ارائه می شود.

4- بنابراین، اگر دو کاربر از چت بات بخواهند که در یک موضوع بنویسد، در نهایت مقالات مشابهی خواهند داشت. پس، شخصی سازی حوزه ای است که نیاز به توسعه زیادی دارد.

کاربردهای مختلف ChatGPT

کاربردهای مختلف ChatGPT

حل مشکلات کدنویسی ظرفیت

ChatGPT برای درک و نوشتن کد یکی از پیشرفت های اولیه است که نسبت به مدل های زبان گذشته انجام شده است. همچنین می‌توانید به ChatGPT دستور دهید تا به مشکلات کدنویسی رسیدگی کند و در فرآیند اشکال‌زدایی کمک بخواهید.

نوشتن پست های وبلاگ

نوشتن هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که صنعت وبلاگ نویسی را متحول کند. ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT نه تنها برای تولید کل وبلاگ بلکه برای افزایش کیفیت محتوا و ایجاد سرفصل های جذاب برای پست های وبلاگ نیز قابل استفاده هستند. بازاریابان محتوا می‌توانند از این ابزار هوش مصنوعی برای تولید عناوین جذاب، استفاده از آن برای نام‌گذاری وبلاگ‌ها و بهبود سبک نوشتاری خود استفاده کنند.

کمک به هر چیزی که شامل متن باشد


ChatGPT می تواند توسط حرفه ای ها برای ایجاد هر نوع متن، از جمله پست های وبلاگ، مقاله ها و کد برنامه استفاده شود. بنابراین، یکی از مزایای اصلی استفاده از ChatGPT برای تولید متن این است که ظرفیت شما را برای آزمایش و توسعه ایده‌های جدید برای محتوا و همچنین کد بهبود می‌بخشد.

به دنبال اطلاعات


به جای استفاده از موتور جستجو، می‌توانید از ChatGPT برای یافتن پاسخ‌های ساده و بی‌نظم به پرسش‌ها استفاده کنید. چت ربات هوش مصنوعی قادر است مسائل پیچیده را با تونالیته ها یا روش های مختلف صحبت توضیح دهد.

در حال توسعه برنامه ها


در دسامبر سال گذشته، چند کاربر توییتر از ChatGPT برای ساخت اپلیکیشن درخواست کمک کردند، تلاشی که موفقیت آمیز بود. همراه با توصیه های کلی برنامه نویسی، این ابزار حتی نمونه هایی از کدهایی را ارائه می دهد که می توانند برای فرآیند توسعه برنامه مورد استفاده قرار گیرند.

به سوالات مشتریان پاسخ دهید


کسب‌وکارها به دنبال پیاده‌سازی ابزار ChatGPT مبتنی بر هوش مصنوعی در گردش کار خود هستند تا پاسخ‌های هوشمندانه‌تری به درخواست‌های مشتری ارائه دهند و تجربه مشتری را افزایش دهند. چت ربات هوش مصنوعی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا نقاط درد مشتری را به طور موثر درک کرده و به آنها رسیدگی کنند. این کار با جستجو در اینترنت برای سوالات خاص کاربران و ارائه خلاصه ای سریع از اطلاعات مرتبط انجام می شود.

جایگزینی برای جستجوی گوگل


ChatGPT این پتانسیل را دارد که به عنوان جایگزینی برای جستجوی گوگل استفاده شود. با این حال، اینکه ChatGPT یک جایگزین ایده آل از نقطه نظر عملی است یا خیر، به نیازها و ترجیحات خاص کاربر بستگی دارد. به عنوان مثال، ممکن است برای کاربرانی که برای تجربه جستجوی مکالمه ارزش قائل هستند، انتخاب مناسبی باشد.

نکات مفید برای شروع ChatGPT

شروع ChatGPT
قراردادهای هوشمند چیست علاوه بر این، در اینجا چند نکته مفید وجود دارد که به توسعه دهندگان کمک می کند تا با ChatGPT شروع کنند و بیشترین بهره را از آخرین ابزار هوش مصنوعی استخراج کنند:

1. پارامتر دما را تنظیم کنید
از پارامتر دما برای تنظیم درجه اصالت و تنوع در متن ایجاد شده استفاده کنید. دمای 0 متن را دقیقاً مانند داده های آموزشی تولید می کند، در حالی که دمای بالاتر متن خلاقانه و متنوع تری تولید می کند.

2. از Max Token Argument استفاده کنید
برای تنظیم طول متن تولید شده، توسعه دهندگان باید از پارامتر “max_tokens” استفاده کنند. این کمک می کند تا فقط طول مشخصی از متن تولید شود و از پاسخ های خیلی طولانی اجتناب شود.

3. از پارامتر ‘n’ استفاده کنید
برای ایجاد پاسخ های مختلف به یک سوال، از پارامتر ‘n’ استفاده کنید. این به تولید طیف وسیعی از پاسخ ها یا مقایسه پاسخ های تولید شده توسط تنظیمات مختلف دما کمک می کند.

4. با فرمت های مختلف اعلان آزمایش کنید
آزمایشی را روی مدل با سؤالات مختلف انجام دهید تا بفهمید مدل چگونه پاسخ می دهد. به عنوان مثال، برای مشاهده رویکرد مدل برای پاسخگویی به فرمت‌های سریع مختلف، پرس و جوها را ارائه دهید، دستورات صادر کنید، یا اظهاراتی ارائه دهید.

5. ابزارهای NLP اضافی را ترکیب کنید
با ترکیب مدل با ابزارها و روش‌های پردازش زبان طبیعی (NLP). علاوه بر این، این موارد شامل شناسایی موجودیت، تجزیه و تحلیل احساسات و استخراج کلمات کلیدی است، توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های پیچیده‌تر و پیچیده‌تری بسازند.

در حالی که این مقاله به طور خاص بر روی نکات برجسته در مورد نحوه استفاده از ChatGPT تمرکز دارد، دنیای هوش مصنوعی جدید، هیجان انگیز و پر از امکانات است. شما می توانید با ثبت نام در دوره های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی ارائه شده توسط Emeritus، دانش خود را بیشتر افزایش دهید و حرفه خود را ارتقا دهید.

مترجم: مرجان پا ک نیت

برگرفته و ترجمه از مقاله :

How to Use ChatGPT in Effective Ways for Your Career

مطالب مرتبط
لینک سازی

لینک سازی و انواع آن/آموزش لینک سازی داخلی در سئو سایت

لینک سازی در دنیای امروزی اینترنت وب‌سایت‌ها بخش بزرگی از فعالیت‌های اینترنتی ما را شکل می‌دهند. اما فقط داشتن یک …

7 دقیقه مطالعه مشاهده
آموزش سئو سایت

آموزش سئو سایت

چگونه وبسایت خود را بهینه‌سازی کنید در دنیای امروزی اینترنت، وبسایت‌ها برای هر کسب و کار اجتناب‌ناپذیر شده‌اند. اما ایجاد …

6 دقیقه مطالعه مشاهده
متا تگ

متا تگ چیست؟

متا تگ یا متا دیتابیس   به مقاله جالب ما درباره متا تگ یا متا دیتابیس خوش آمدید! فصل ۱: …

5 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *