پویش وب

09373402124

ثبت سفارش و مشاوره

شنبه - پنجشنبه

8صبح الی16 بعدازظهر

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اصطلاح دیجیتال مارکتینگ یعنی استفاده صحیح از کانالها و رسانه‌های اینترنتی برای بازاریابی محصول و خدمات به منظور فروش بیشتر می‌باشد. بازاریابی دیجیتال به دلیل مقرون به صرفه بودن و فروش بیشتر بسیار محبوب‌تر از شکل سنتی بازاریابی می‌باشد.

دیجیتال مارکتینگ در تعریف ساده همان بازاریابی آفلاین یا سنتی اما به شکل اینترنتی با روش‌های جدید برای جذب بیشتر و بهتر لید و مشتری می‌باشد. بیشتر شرکتها روشهای قدیمی بازاریابی را با روش‌های جدید بازاریابی ادغام می‌کنند. بازاریابی دیجیتال، هر روش اینترنتی که به وسیله کانالها، وبسایت و پلتفرم‌های اجتماعی برای جذب مشتری می‌باشد، است. این نوع از بازاریابی با تبلیغات اینترنتی که در سایت‌ها مشاهده می‌کنید، کاملا متفاوت است.

دیجیتال مارکتینگ، بسیار بزرگ و گسترده می‌باشد. بازاریابی دیجیتال شامل جذب لید به وسیله ایمیل، بازاریابی و تولید محتوا، پلتفرم‌ها و مسنجرها و غیره می‌باشد. یکی از چالش‌های بزرگ دنیای دیجیتال مارکتینگ این است که افراد و شرکت‌ها چگونه در دنیایی که تبلیغات به حد اشباع رسیده، روشهای بازاریابی خود را متمایز کنند.دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

بازاریابی  فعالیت‌هایی است که شرکت‌ها برای تبلیغ محصولات و خدمات خود و بهبود سهم بازار خود از آنها بهره می‎‌برند. برای موفقیت در بازاریابی، لازم است از هوش و توانایی‌های تبلیغاتی خود برای ارائه محصولات به مشتریان استفاده کنید.

در گذشته شرکتها بازاریابی آفلاین داشتند. یعنی از طریق چاپ، تلویزیون و رادیو اقدام به جذب مشتری می‌کردند. اما ظهور اینترنت باعث تحول عظیمی در دسترسی شرکتها به مشتریان شد. با ورود بازاریابی دیجیتال به دنیای تجارت، بازاریابی شکل نوینی به خود گرفت.

با گذشت زمان و نفوذ هر چه بیشتر اینترنت در دنیای روزمره افراد و شرکتها وادار به تغییر استراتژی‌های بازاریابی خود شدند. یکی از ابزاری که در ابتدای دیجیتال مارکتینگ محبوب شد، ایمیل بود. بعدها موتورهای جستجو مانند نت اسکیپ به صاحبان کسب و کار این امکان را می‌داد که با برچسب گذاری هشتگ‌های مهم آنها را در کانون توجه قرار دهند. با ظهور فیس بوک این امکان به وجود آمد که شرکتها داده‌ها و لیدهای زیادی را ردیابی و جذب نمایند.

امروزه با وجود گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های متعدد دیجیتال کار بازاریابی برای شرکت‌ها بسیار راحت شده است. بازاریابی دیجیتال می‌تواند تعاملی میان مشتری و خدمات باشد که در اکثر مواقع گروه خاصی از مشتریان را مد نظر قرار می‌دهد.

منابع و گیرنده‌ها

در دیجیتال مارکتینگ به افراد یا شرکتهایی که محصولات خود را تبلیغ می‌کنند، منابع گفته می‌شود. جامعه هدف مورد تبلیغ را گیرنده می‌گویند. اغلب شرکت‌ها و کسب و کارها گروه خاصی از جامعه را برای فروش و تبلیغ محصولات هدف قرار می‌دهند. برای مثال مک دونالد کارگران شیفت کاری و مسافران را هدف قرار داده است.

مک دونالدو به کمک دیجیتال مارکتینگ و با تعیین جامعه هدف مد نظر خود که افراد خاصی از جامعه را مد نظر دارد، بسیار موفق شده است. مک دونالدو باعث شده است که بسیاری از افراد برنامه رستوران یاب را دانلود کنند و با تبلیغات هدفمند آنها را جذب کرده است. این تبلیغات با هدف فروش بیشتر در باجه‌ها و وبسایت‌هایی اینترنتی تبلیغ می‌شوند.

انواع کانال‌های دیجیتال مارکتینگ

همانطور که گفتیم، بازاریابی سنتی، با کمک مجلات و روزنامه‌ها و همچنین تلویزیون و رادیو انجام می‌گرفت. این کانالها هم اکنون هم وجود دارند. اما کانالهای دیجیتال مارکتینگ روز به روز گسترده‌تر و بزرگتر می‌شوند. در ادامه قصد داریم چند مورد از رایج‌ترین روش‌هایی که بازاریابان دیجیتال برای جذب مشتری و تبلیغ برند شرکت خود انجام می‌دهند را معرفی کنیم. ممکن است شرکت‌ها چندین کانال و روش برای جذب و تبلیغ برند خود داشته باشند.

کانال های دیجیتال مارکتینگ
کانال های دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی وب سایت

سایت اصلی‌ترین منبع فعالیت بازاریابی دیجیتال می‌باشد. سایت به تنهایی یک کانال بسیار قدرتمند و بزرگ در دنیای بازاریابی است. وبسایت‌ها باید رسانه‌های بزرگ و کافی برای اجرای انواع کمپین‌های دیجیتال داشته باشند. همچنین وب سایت باید با انواع سیستم‌ها و گوشی‌ها سازگار باشد.

برای انجام دیجیتال مارکتینگ در وبسایت نیاز به تولید و توزیع محتوا و همچنین استراتژی محتوا مناسب دارید. همچنین از روش‌های بهینه سازی سایت با سئو نیز برای رساندن سایت خود به صفحه اول گوگل بهره ببرید که اگر در دوره دیجیتال مارکتینگ شرکت کرده باشید این موارد به طور کامل توضیح داده می‌شوند.بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی محتوا

هدف بازاریابی محتوا دستیابی به مشتریان بالقوه از طریق استفاده از استراتژی محتوا است. هر محتوا به طور معمولا در سایت‌ها منتشر می‌شوند. این محتواها به کمک رسانه‌های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ و سئو به موتورهای جستجو نمایش داده می‌شود.

بازاریابی دیجیتال ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین کانال‌های بازاریابی دیجیتال است. افراد زیادی ایمیل مارکتینگ را با اسپم ایمیل اشتباه می‌گیرند. اما اسپم ایمیلی با ایمیل مارکتینگ کاملا متفاوت است. در ایمیل مارکتینگ شرکت‌ها این امکان را دارند که با مشتریان خود به صورت مداوم در ارتباط باشند و محصولات جدیدی را به آنها معرفی نمایند.

شرکت‌های زیادی به کمک ایمیل مارکتینگ، سرنخ‌های زیادی را جذب و به فهرست خود اضافه می‌کنند. سپس به کمک همین لیست سرنخ‌ها و لیدهای جذب شده را با کمک قیف فروش به مشتری تبدیل می‌کنند.

بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی

هدف اصلی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، آگاهی از برند و ایجاد اعتماد اجتماعی است. از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌توانید برای به دست آوردن سرنخ یا حتی به عنوان یک کانال بازاریابی برای فروش و ارائه خدمات استفاده کنید. پست‌ها و توییت‌های تبلیغاتی دو نمونه از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی هستند.بازاریابی رسانه

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال ویدئویی

یوتیوب جزو موتورهای جستجو محبوب در جهان می‌باشد. بسیاری از کاربران قبل از تصمیم‌گیری برای خرید، برای یادگیری، خواندن نظر یا تفریح و استراحت، به YouTube روی می‌آورند.

پلتفرم‌های دیگر علاوه بر یوتیوب برای بازاریابی ویدئویی وجود دارند. برخی از این پلتفرم‌ها عبارتند از فیس بوک، اینستاگرام و تیک تاک که برای بازاریابی ویدئویی مناسب می‌باشند. اکثر شرکت‌ها با ترکیب ویدئو و بازاریابی محتوا در کنار سئو کمپین‌های موفق‌تری ایجاد کرده‌اند.

سخن پایانی

از نکات کلیدی در مورد دیجیتال مارکتینگ استفاده از شاخص‌های کلیدی عملکرد یعنی KPI است. این شاخص‌ها روش‎‌های مناسبی برای اندازه گیری کارآمد بودن یک کمپین برای یک شرکت هستند. هر شرکتی با کمک این شاخص‌ها می‌توانند عملکرد بلند مدت خود را در مقابل رقبا ارزیابی کرده و کمپین‌های خود را اصلاح کنند.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بازاریابی دیجیتال و خدمات ما با کارشناسان پویش وب در ارتباط باشید. از جمله خدمات ما می‌توان به دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت در شیراز، و سراسر دنیا ،تولید محتوا و غیره اشاره کرد.

مطالب مرتبط
لینک سازی

لینک سازی و انواع آن/آموزش لینک سازی داخلی در سئو سایت

لینک سازی در دنیای امروزی اینترنت وب‌سایت‌ها بخش بزرگی از فعالیت‌های اینترنتی ما را شکل می‌دهند. اما فقط داشتن یک …

7 دقیقه مطالعه مشاهده
آموزش سئو سایت

آموزش سئو سایت

چگونه وبسایت خود را بهینه‌سازی کنید در دنیای امروزی اینترنت، وبسایت‌ها برای هر کسب و کار اجتناب‌ناپذیر شده‌اند. اما ایجاد …

6 دقیقه مطالعه مشاهده
متا تگ

متا تگ چیست؟

متا تگ یا متا دیتابیس   به مقاله جالب ما درباره متا تگ یا متا دیتابیس خوش آمدید! فصل ۱: …

5 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *