پویش وب

09373402124

ثبت سفارش و مشاوره

شنبه - پنجشنبه

8صبح الی16 بعدازظهر

مزایای طراحی سایت با وردپرس نسبت به سایت های کدنویسی

مزایای طراحی سایت با وردپرس نسبت به سایت های کدنویسی

امروزه طراحی سایت با وردپرس و کدنویسی جز جدایی ناپذیر فضای مجازی محسوب می‌شود. رقابت در این حوزه به شکلی است که اگر کسب و کاری سایت نداشته باشد از رقبای خود عقب می‌ماند. به همین دلیل اکثر کسب و کارها به دنبال یک راه حل راحت برای طراحی سایت خود هستند. روش های متفاوت طراحی سایت مزایا و معایب مختلفی دارند. طراحی سایت با وردپرس یکی از آسان ترین راه ها برای راه اندازی یک وب سایت است.

طراحی سایت با وردپرس معمولا به کسانی پیشنهاد می‌شود که دانش و مهارت زیادی در زمینه طراحی سایت ندارند. با استفاده از وردپرس نیازی به آموزش طراحی سایت نخواهید داشت و بدون دانش برنامه نویسی می‌توانید سایت خود را داشته باشید.

طراحی سایت با وردپرس نسبت به سایت های کدنویسی

طراحی سایت با وردپرس
طراحی سایت با وردپرس

وردپرس چیست؟

پیش از پرداختن به مزیت های طراحی سایت با وردپرس بهتر است بدانیم وردپرس چیست و چه عملکردی دارد. وردپرس در واقع یک سیستم مدیریت محتوا محسوب می‌شود که به وسیله آن می‌توانید یک سایت داشته باشید. شما می‌توانید عکس ها، ویدیوها و محتواهای وب سایت خود را در وردپرس به راحتی مدیریت کنید. حتی اگر مقداری دانش برنامه نویسی داشته باشید، می‌توانید وردپرس خود را شخصی سازی کنید.

در واقع طراحی سایت از طریق وردپرس به این شکل است که یک نرم افزار متن باز در اختیار کاربران قرار می‎گیرد. همچنین طراحی سایت با وردپرس از طریق قالب ها و امکانات رایگان آن بسیار حرفه ای خواهد بود.

ویژگی های وردپرس

طراحی سایت با وردپرس به حدی محبوب شده است که حدود 30 درصد از وبسایت های جهان را شامل می‌شود. اما این میزان از محبوبیت حتما به دلایل خاصی ایجاد شده است. در ادامه به تعدادی از مزایای طراحی سایت با وردپرس نسبت به سایت های کدنویسی اشاره خواهیم کرد.

سادگی و راحت بودن طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس دارای محیط نسبتا راحتی است و نیاز به دانش کدنویسی ندارد. با یک آموزش ابتدایی و چند بار تجربه به راحتی قادر به استفاده از آن خواهید بود. همین سادگی در استفاده  باعث شده طراحی سایت با وردپرس مورد استقبال افراد زیادی قرار گیرد.

ویژگی وردپرس
سادگی وردپرس

با وجود اینکه محیط وردپرس ساده است و افراد مبتدی هم می‌توانند از آن استفاده کنند، اما امکان دارد شما نیاز به سایت حرفه ای تری داشته باشید. در این صورت بهتر است یک فرد متخصص وردپرس سایت را برای شما طراحی کند. بعد از آن شما می‌توانید با مقداری آموزش، در سایت خود محتوا قرار دهید.

            ویژگی های وردپرس

بروزرسانی مداوم و رفع باگ ها

یکی از بهترین مزیت های طراحی سایت با وردپرس این است که دائما در حال به روز رسانی و باگ گیری آن هستند. افراد زیادی از وردپرس استفاده می‌کنند و ایرادات و باگ های آن را به مرکز پشتیبانی اعلام می‌کنند. مرکز پشتیبانی برای رفع این ایرادات تلاش می‌کنند. این ویژگی در خصوص قالب های وردپرسی و سایر افزونه ها نیز به همین شکل است.

به کارگیری تم های متفاوت در طراحی سایت با وردپرس

سایت وردپرس قالب های رایگانی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که دارای تم ها مختلف و جذابی هستند. استفاده از این قالب ها برای ابتدای یادگیری بسیار مناسب هستند. اما اگر نیاز به قالبی طبق سلیقه خود داشته باشید باید قالب برای شما سفارشی سازی یا طراحی شود.

یکی از مزیت های طراحی سایت با وردپرس این است که اگر مقداری دانش کدنویسی داشته باشید، می‌توانید قالب های وردپرس را طبق سلیقه خود تغییر دهید. وردپرس با استفاده از زبان های برنامه نویسی تحت وب php ایجاد شده است. به همین دلیل می‌توانید برای ایجاد تغییرات علاوه بر کدهای css و html از کدهای php استفاده کنید.

ایجاد افزونه های رایگان

خاصیت ایجاد افزونه ها یکی دیگر از جذابیت های طراحی سایت با وردپرس است. به عنوان مثال زمانی که بخواهید قابلیتی مانند ثبت نام کاربر را به وب سایت خود اضافه کنید، در سایت های کدنویسی باید چندین خط کد نوشته شود. اما در سایت های وردپرسی با استفاده از افزونه ها این کار به راحتی قابل انجام است.

افزونه های رایگان
ایجادافزونه های رایگان

                                     طراحی سایت با وردپرس

صرفه جویی در زمان

همانطور که می‌دانید وردپرس دارای قالب ها و افزونه هایی است که از پیش طراحی شده اند. استفاده از این قالب ها باعث صرفه جویی در زمان کاربران شده است. حتی با استفاده از کنار هم قرار دادن المان ها می‌توانید سایت خود را بدون نیاز به کدنویسی طراحی کنید. طراحی هر یک از قسمت های یک سایت کدنویسی شده زمان زیادی طول می کشد. اما در وردپرس فقط کافی است المان ها را مطابق میل خود به کار ببرید.

سئو و بهینه سازی آسان

بعد از طراحی سایت با وردپرس این سیستم امکاناتی در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده از آنها می‌توانید سئو و بهینه سازی آسان تری داشته باشید. با استفاده از ویرایشگرها امکان تگ گذاری و یا تغییر نامک فراهم شده است. همچنین افزونه ها نیز باعث راحتی بیشتر روند سئو سایت می‌شوند. سیستم وردپرس با استفاده از آمار و ارقام مربوط به کلمات کلیدی امکان بهینه سازی سایت را فراهم می کند.

طراحی سایت با وردپرس یا کدنویسی بهتر است؟

با توجه به ویژگی های طراحی سایت با وردپرس حالا می‌توانید آن را با سایت های کدنویسی شده مقایسه کنید. انتخاب میان آن ها به نیاز شما بستگی دارد. معمولا کسب و کارهایی از وب سایت های کد نویسی استفاده می‌کنند که یک متخصص یا تیم برنامه نویسی در اختیار دارند.

اگر در نظر دارید این کار را به صورت برون سپاری انجام دهید ممکن است مشکلاتی برای شما به وجود بیاید. به عنوان مثلا ممکن است تیم برنامه نویسی خدمات پشتیبانی خوبی به شما ارائه ندهند. به همین دلیل افزودن امکانات و تغییر المان های سایت سخت خواهد بود. پس بهتر است تک تک ویژگی ها و مزایای این دو روش را بررسی کنید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

سخن پایانی

با توجه به اینکه طراحی سایت با وردپرس یکی از پرطرفدارترین روش های ایجاد سایت محسوب می‌شود، امروزه تعداد زیادی از وب سایت ها با استفاده از وردپرس طراحی می‌شوند. با استفاده از این سیستم علاوه بر عدم پرداخت هزینه های بالا دیگر نیازی به دانش کدنویسی نیز نخواهید داشت. به همین دلیل یادگیری وردپرس نسبت به سایر زبان ها و ابزارهای طراحی سایت بسیار راحت تر و سریع تر است.

مطالب مرتبط
لینک سازی

لینک سازی و انواع آن/آموزش لینک سازی داخلی در سئو سایت

لینک سازی در دنیای امروزی اینترنت وب‌سایت‌ها بخش بزرگی از فعالیت‌های اینترنتی ما را شکل می‌دهند. اما فقط داشتن یک …

7 دقیقه مطالعه مشاهده
آموزش سئو سایت

آموزش سئو سایت

چگونه وبسایت خود را بهینه‌سازی کنید در دنیای امروزی اینترنت، وبسایت‌ها برای هر کسب و کار اجتناب‌ناپذیر شده‌اند. اما ایجاد …

6 دقیقه مطالعه مشاهده
متا تگ

متا تگ چیست؟

متا تگ یا متا دیتابیس   به مقاله جالب ما درباره متا تگ یا متا دیتابیس خوش آمدید! فصل ۱: …

5 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *